tisdag 10 augusti 2010

Sthlm, och några timmar i USA


Ja ingen sovmorgon för mig nä. Fick gå upp redan kvart i sex för att hinna gör mig i ordning till mötet med ambassaden. Jag och pappa åkte tidigt för att vi trodde vi var smarta att slippa kön. Men nej, redan innan 8.00 så var det en stor kö av människor. Kallt var det, men slapp som tur var regn. Som om det inte hade regnat nog igår:P Efter en timma i kön utanför "säkerhetskontrollen" så fick ja till slut komma in på själva ambassaden. Inget märkvärdigt till utseende men men. För att göra en lång historia kort, ja hade 80 kr för lite, fick gå tbx till säkerhetskontrollen och ringa pappa. Gjorde bort mig inför en amerikansk säkerhetsvakt men fick tag på pappa och pengar. Fick spendera några mer timmar att sitta och vänta på att mitt namn skulle kallas upp. Kajsa Louise Concordia Akerblom, window d. Sen var det dags för intervju. Den gick bättre än förväntat eftersom jag var sjukt nervös under hela väntetiden. Men efter 3,5 timme var jag klar att gå. Nu får jag bara hoppas att mitt visum hinner komma innan avfärd.

Dagen fortsattes med att gå runt i Sthlm med mamma, pappa, syrran och hennes kompis. Jag börjar uppskatta mina dagar med familjen mer nu innan jag åker, kommer bli jobbigt att inte se dom på 10 mån:(

Inga kommentarer: