tisdag 4 januari 2011

Avresan :D

Den 26 December åkte jag och Alyssa till Denver´s flygplats. Vi skulle åka till Atlanta,Georgia. Terri´s syster med familj bor där så vi skulle åka hem till dom och bo där från den 26dec-3jan. Jag såg verkligen fram emot den här resan, det skulle bli så roligt att bara åka med Alyssa på en semester.

Ska försöka att berätta så mycket som möjligt, men det är nästa omöjligt eftersom vi gjorde saker hela tiden :P men jag kommer utelämna saker för annars blir det för tråkigt att läsa ;)

Vi landade runt 2-3 timmar senare på Atlanta´s flygplats. Det var super spännande för mig, har ju redan varit i New York, Colorado och Wyoming. En till delstat är inte fel :P . Eftersom klockan var rätt mycket när vi kom fram till huset så hann vi inte göra så mycket. Men familjen består av Kim, Brian, Andy och Ben. Ben är världens gulligaste 6 åring!

Första dagen så åkte vi till Snow Mountain park. Det var som en uppbygg liten jul by där vi spenderade kvällen. Väldigt mysigt :D


Nästa dag så körde vi en shoppingdag.

Jag vaknade nästa morgon med att Kim frågar hur jag stavar mitt efternamn. I sömnen så säger jag Akerblom. Haha det visade efteråt att hon hörde fel och stavade Oakeblom :P Hon hade i alla fall köpt city pass till oss. Det visade sig att vi åkte in till Atlanta och stannade vi CNN huset. Det är en stor tv kanal i USA. Vi skulle gå en rundtur där inne och sedan gå vidare till nästa ställe.

Påväg till nästa ställe så gick vi genom Centennial Olympic Park. Dom höll OS i Atalnta 1996. Så vi tittade på de olympiska ringarna och alla flaggor. Men Andy och Alyssa berättade om att det var en man som hade spräng sig själv och massa andra människor på den platsen under OS, läskigt.

Nästa stop var the World of Coke. Ett coca cola museum.Det var i Atlanta som man först började tillverka coca cola. Häftig ställe får jag säga, och dom hade coca cola saker från hela världen. Hittade några svenska saker också. Dom har en provsmaknings avdelning där man får provsmaka läsk från hela världen. Eller coca cola´s olika varumärken. Alyssa och Andy lurade mig att dricka en från Italien, den smakade skit.:P I alla fall så var dagen underbar och jag tog massvis med bilder :)




1 kommentar:

Yvonne sa...

Oj, vad mycket kul du har hunnit med under nyårsveckan. Nu vill vi se fler bilder & höra mer. Kram mamma