söndag 6 februari 2011

Middag, shopping, och SuperBowl

Pappa och jag försökte att få tag på mamma där hemma men det var svårt att få någon kontakt. Till slut lyckades vi och mamma och Stina befann sig hemma hos familjen Rosén . Så det blev ett kort skype samtal med dom. Trevligt och det var första gången som jag hörde Filip prata så det var extra roligt :D

Tänkte berätta om lördagen först. Pappa, jag, Terri, Greg & Daniel åkte till downtown Denver för att äta på en restaurang. Alyssa jobbade. Och har jag berättat att hon har världens häftigaste jobb ?? Hon jobbar på Cold Stone, en glassbar som har världens godaste glassar, jag skojjar inte, till och med pappa älskar stället. Innan middagen så blev det lite shopping för min del och pappa köpte sista presenten, nu tror han att hans resväska är full.

Vi gick till en italiensk restaurang och maten var underbar. Vi tog family style. Så vi beställde 2 förrätter, 2 sallader, 4 huvudrätter och 2 efterrätter. Sen plockade dom fram allt på bordet och alla delade. Väldigt smart faktiskt. Fast portionerna här i USA är enorma så det vi beställde hade räckt till 10 personer istället för 4 som det stod.

Nu är det söndag och sista dagen med pappa :( Alla sitter där nere och kollar på Superbowl medans jag ligger i mitt rum och vilar. Amerikans fotboll är ändå inte så roligt att titta på . Sorry dont hate me :P

1 kommentar:

Malin sa...

Några kompisar till mig har suttit uppe hela natten och kollat på Super Bowl, jag fattar inte heller det roliga med det... Men skönt att se att du börjar bli frisk! :D