torsdag 31 mars 2011

Soccer games

Oj har helt glömt bort att skriva om mina matcher. Hade en match i tisdags borta i Greeley West. Tog typ en timma att komma fram, men det var rätt lugnt på bussen så det var nice :) I alla fall så spelade jag på mittfältet och vi gjorde mål direkt efter avspark. Vi hade fått en förvarning om att laget inte var så duktiga men vi var inte alls beredda på det här. Jag gjorde några assister och vi spelade rätt bra runt det andra laget :P

I high school soccer så har man regler om en mercy rule. Alltså om ett lag når upp till 10 mål så ska matchen avbrytas. Men i det här fallet så ville andra lagets tränare att vi skulle fortsätta så vi kom upp till 19-0 i slutsignalen. Jag gjorde mål men mest assister vilket är roligt :) De sista 12 minuterna så körde vi bara med 6 spelare på plan. Så vi försökte inte ens göra mål utan vi spelade mest runt bollen till varandra. Efter matchen så åkte jag och några andra från laget och våran coach för att äta. Vi var tvungna att vänta och titta på Varsity matchen så det blev en sen kväll. Vi hade det jätte roligt och alla är så snälla :D kommer sakna dom alla super mycket.

Hade nyss en till match på hemmaplan. Jätte fin konstgräsplan med stora läktare. Dom använder den till fotball, soccer & track. Den här matchen var det tuffare motstånd men vi gjorde mål i första minuten igen :D kanonstart på en match. Och jag var inblanda i det andra målet, då jag spelade fram till Miranda som gjorde mål . Slutresultatet blev 4-0 . Så efter 3 spelade matcher har vi gjort 3-1 , 19-0, 4-0 :D och vi satte ett mål i början om att göra minst 2 mål i varje match och typ nå 35 mål på 15 matcher. Ser ut som att vi snart kommer nå den siffra:P

Tyvärr har jag inga bilder ännu men det kommer i framtiden ;)

Inga kommentarer: